92. Nie zapomnę o tobie, Monika Michalik

 




Rozgrzej serce w greckim słońcu.

Emilia nie wierzy w miłość. Po tym jak ojciec odszedł do innej, mama wychowała ją sama. To ona nauczyła dziewczynę, że zawsze, niezależnie od sytuacji, trzeba walczyć o swoje i podążać za marzeniami. Gdy więc pojawia się szansa na pracę w magicznym greckim miasteczku, Emilia nie waha się ani chwili. Już w samolocie okazuje się jednak, że coś poszło nie tak. Do Grecji nie leci sama, a z Mateuszem, który twierdzi, że to ON otrzymał tę pracę. Na miejscu zaś, po serii zupełnie nieprzewidzianych zdarzeń, na jej drodze staje tajemniczy Nikias, który otwiera przed nią zupełnie nowy, gorący od greckiego słońca świat.

Tymczasem w Polsce jej mama, Danka, spotyka miłość sprzed lat. I choć rozsądek podpowiada zupełnie co innego, serce nie daje za wygraną. Dawno zapomniane marzenia zaczynają tlić się na nowo, zmieniając życie nie tylko Dance, ale i nieświadomej niczego Emilii.

Czy wielkie uczucie może się zdarzyć tylko raz?

***

Czy mieliście już okazję czytać powieść Moniki Michalik - Nie zapomnę o tobie? Jeśli nie, to serdecznie Was do tego zachęcam. To doskonała książka na ostatnie dni sierpnia. Autorka zabiera nas w podróż do słonecznej Grecji, gdzie pewnie każdy z nas chciałby się teraz znaleźć. Kiedy ją czytałam za oknem padał deszcz, ale ja tego nie zauważałam, bo dzięki autorce byłam w zupełnie innym, odległym kraju :).
Główną bohaterką powieści jest 19-letnia Emilia, która dopiero co ukończyła liceum i zdała maturę. Dziewczyna zastanawia się jak dalej pokierować swoim życiem. Bierze udział w konkursie organizowanym przez grecki hotel. Wprawdzie nie wygrywa, ale zajmuje w nim drugie miejsce. Dzięki temu może rozpocząć kilkumiesięczny staż w owym hotelu, który gwarantuje jej zakwaterowanie. Już w drodze do Grecji poznaje Mateusza, który o zgrozo, wygrał konkurs, w którym Emilia brała udział. Dziewczyna na początku nie pała do niego ogromną sympatią i stara się go unikać. Kiedy już dociera na miejsce poznaje Kassandrę, dziewczynę, z którą ma dzielić pokój. Następnego dnia okazuje się, że Emilia nieco myliła się, co do swoich obowiązków hotelu. Dziewczyna myślała, że zostanie recepcjonistką, jej zadaniem jest jednak sprzątanie pokojów hotelowych. 
Emilia szybko zaprzyjaźnia się z Kassandrą i Janisem, hotelowym ogrodnikiem. Zbliża się także do Mateusza, który staje się jej coraz bliższy. Niestety chłopak swoim zachowaniem traci zaufanie dziewczyny, a późniejsze wydarzenia zmuszają ją do opuszczenia hotelu. Dzięki uprzejmości Kassandry i jej rodziców Emilia rozpoczyna pracę w ich piekarni. Zamieszkuje w pokoju swojej przyjaciółki i rozpoczyna przyjaźń z jej bratem, Nikiasem. Chłopak od pierwszego spotkania nie ukrywa, że Emilia wpadła mu w oko i próbuje zdobyć jej sympatię. Emilia postanowiła, że już nigdy nie zaufa żadnemu mężczyźnie, ale czy za sprawą Nikiasa zmieni zdanie? Tego dowiecie się sięgając po książkę Nie zapomnę o tobie...
Opis tej powieści ogromnie mnie zaintrygował, więc kiedy dzięki uprzejmości autorki oraz wydawnictwa Chilli Books jej przeczytanie stało się możliwe, byłam bardzo szczęśliwa. Przeczytanie książki zajęło mi kilka godzin, ponieważ pióro autorki jest lekkie, a historia przez nią stworzona wciąga czytelnika bez końca.
Bardzo polubiłam główną bohaterkę, która zmaga się z wieloma dylematami. Doskonale rozumiem jej zachowanie. Największy plus jednak zdobyła u mnie za to, jak traktowała swoją matkę. Ze stron powieści wręcz biła ich wzajemna miłość oraz troska.
Drugą z bohaterek powieści, którą bardzo polubiłam jest właśnie matka Emilki, Danuta, która po odejściu ukochanego sama musiała wychować córkę. Podziwiam ją za jej wytrwałość. Dla córki zrezygnowała ze sowich marzeń, postawiła ją na pierwszym miejscu. Na szczęście i jej historia zasługuje na happy end. W jej życiu pojawia się mężczyzna sprzed lat, którego nadal kocha. Czy jednak zdoła mu wybaczyć?
Z ogromną przyjemnością czytałam kolejne strony powieści Nie zapomnę o tobie, która pozostawiła po sobie ogromny niedosyt. Z niecierpliwością wyczekuję kontynuacji książki, bo jestem przeogromnie ciekawa jak potoczą się losy bohaterów.
Nie mogę zapomnieć także o okładce książki, która zdobyła moje serce. Moim zdaniem jest cudowna i oddaje klimat powieści. Kiedy na nią patrzę widzę Grecję i czuję lato, a autorce chyba o to właśnie chodziło :).

Moja ocena: 9/10
Wydawnictwo: Chilli Books
Kategoria: literatura obyczajowa, romans
Liczba stron: 384
Data wydania: 2021-05-19



Komentarze

Popularne posty