127. Corrado, Bella Di Corte

 



Trzecia część trylogii rozgrywającej się w świecie nowojorskich gangsterów

Miałam po co żyć. Gdy tylko go zobaczyłam, od razu wiedziałam. Jego oczy mnie zahipnotyzują. Jego usta omamią najpiękniejszymi obietnicami. A jego ciało? Będzie mnie zniewalało.

Jeśli jednak Corrado Capitani sądził, że mnie przekona, że jest uczciwym człowiekiem, srogo się mylił. Gdy tylko go ujrzałam, wiedziałam jedno. Jego oczy skrywały zepsute serce. Z jego ust sączyły się kłamstwa. A jego ciało? Zostało stworzone do zadawania bólu. Nie zesłały go niebiosa. Zjawił się, by zabrać mnie prosto do piekła. Miałem za kogo umierać.

Za głowę Alcini Parisi wyznaczono wysoką nagrodę, ale jak dotąd nie pozwoliła się nikomu złapać. Sądziła, że nikt jej nigdy nie znajdzie, dopóki nie spotkała mnie. Wołali na mnie Skorpion, bo słynąłem z bezwzględności wobec moich nieprzyjaciół. Jednak ona nie była wrogiem, ale bronią w moich rękach i postanowiłem, że będzie należeć do mnie.

***

Corrado to już niestety ostatnia książka z serii Gangterzy Nowego Jorku autorstwa Belli Di Corte. Bardzo lubię styl pisana autorki, więc z ogromną przyjemnością zabrałam się do czytania jej najnowszej powieści. Towarzyszył mi jednak lekki smutek spowodowany tym, że już więcej nie spotkam się z bohaterami tych trzech cudownych książek.
Tym razem głównym bohaterem książki jest Corrado Capitani, znany także jako Skorpion. Zostaje on zesłany na Sycylię, a jego zadaniem jest odnalezienie nieuchwytnej Alciny Parisi, za której głowę wyznaczono wysoką nagrodę. Mężczyzna podejmuje pracę jako zwykły pracownik i wkrótce poznaje Alcinę. Dziewczyna jednak  zawraca mu w łowie do tego stopnia, że Corrado postanawia się z nią ożenić. Jak zareaguje na to Silvio, który pragnie śmierci Alciny? Czy ta historia może mieć swój happy end? Co stanie się jeśli duchy przeszłości nie będą chciały dać o sobie zapomnieć? Koniecznie sięgnijcie po trzecią książkę z serii Gangsterzy Nowego Jorku, aby poznać odpowiedzi na te pytania.
Nie ma co ukrywać, że uwielbiam romanse mafijne, więc wiedziałam, że najnowsza książka Belli Di Corte przypadnie mi do gustu. Jednak mało co jest już w stanie mnie zaskoczyć, historie w książkach często są powielane i bardzo przewidywalne. Czy tak samo jest z Corrado? Otóż zdecydowanie nie. Jest to książka niepowtarzalna i jedyna w swoim rodzaju. Zresztą tak samo, jak inne powieści autorki. 
Historia Corrado i Alciny jest wyjątkowa. Zakochują się oni w sobie od pierwszego wejrzenia i chcą spędzić ze sobą resztę życia. Corrado wie, że Alcina jest miłością jego życia. Dla niej jest w stanie zabić, a nawet umrzeć. Wydawać by się mogło, że ich życie będzie istną sielanką. Tak się jednak nie dzieje. Życie żon gangsterów z zewnątrz może wydawać się idealne. W rzeczywistości jest ono jedna przepełnione kłamstwami, żalem i smutkiem. Choć Corrado kocha swoją żonę nad życie, to nie jest w stanie zapewnić jej szczęśliwego życia. Dręczą go demony przeszłości i przemożna chęć zemsty na człowieku-duchu. Przez to często jest zamyślony i zbytnio skupiony na pracy, a nie na rodzinie, która szybko mu się powiększa. Gdy na świecie pojawia się jego mała córeczka Eleonora, Corrado nie poświęca jej tyle czasu, co powinien. Czy Alcina zniesie ciągłą nieobecność męża w domu? Jak postąpi, gdy zobaczy go z inną kobietą w dwuznacznej sytuacji? 
Bohaterowie wykreowani przez Bellę Di Corte po raz kolejny mnie zachwycili. Nie da się ich nie polubić i wraz z nimi nie przeżywać tych wszystkich skrajnych emocji. Alcinę pokochałam za jej optymizm, wytrwałość oraz oddanie swojej rodzinie. Corrado podbił moje serce swoją miłością do Alciny, którą często okazywał w nieoczywisty sposób. Ich historia jest wyjątkowa i warta poznania. Czymże bowiem byłaby prawdziwa miłość bez wzlotów i upadków? To właśnie one ją umacniają i sprawiają, że staje się nie do zniszczenia. 
Pragnę także wspomnieć o okładce książki, która jako pierwsza przyciągnęła mój wzrok. Choć wszystkie książki z serii Gangsterzy Nowego Jorku posiadają przecudowne oprawy, to chyba ta do Corrado podoba mi się najbardziej. Jest dopracowana w każdym calu i zdecydowanie zachęca do przeczytania książki. A co do samego czytania - nie zajęło mi ono wiele czasu. Gdy tylko zasiadłam do Corrado wieczorem wiedziałam, że jak najszybciej muszę poznać zakończenie tej historii :).
Mam nadzieję, że moja recenzja zachęciła Was do zakupu najnowszej książki Belli Di Corte i poznania  historii Alciny i Corrado. A jeśli już ją czytaliście, koniecznie podzielcie się ze mną swoimi wrażeniami!
Za egzemplarz recenzencki książki dziękuję wydawnictwu Muza!

Moja ocena: 10/10
Wydawnictwo: Muza
Tytuł oryginału: Mercenary
Cykl: Gangsterzy Nowego Jorku (tom 3)
Kategoria: literatura obyczajowa, romans
Data wydania: 2021-10-27
Liczba stron: 352


Komentarze

Popularne posty