129. Jak ograniczać napady złości u dziecka i zyskać spokój w rodzinie, Carla Naumburg

 



Jak ograniczać napady złości u dziecka i zyskać spokój w rodzinie
Praktyczny poradnik wychowywania dzieci w atmosferze spokoju i akceptacji.
Dostarcza pomysłów na konkretne gry i zabawy uczące odpowiedzialności i samokontroli, bycie w zgodzie ze swoimi emocjami, ale bez przyzwalania na wylewanie ich na innych w agresywny, niekontrolowany sposób.

***

Czy mam wśród swoich odbiorców jakichś rodziców? Jestem pewna, że tak. Z pewnością niektórzy z Was mają już swoje małe pociechy, które nie raz rozbawiają Was do łez i są dla Was najważniejsze na całym świecie. Ale pewnie zdarzają się też momenty, w których te małe szkraby mają swoje gorsze momenty - domagają się kupna jakiejś zabawki  w sklepie i robią w nim awanturę albo nie chcą zjeść posiłku, który przygotowaliście. Jak radzić sobie z takimi napadami agresji? Czy da się w jakimś sposób im zapobiec? Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi Carla Naumburg, która napisała świetny poradnik - Jak ograniczać napady złości u dziecka i zyskać spokój w rodzinie.
Choć sama nie mam dzieci, bardzo chętnie sięgnęłam po tę książkę, ponieważ zaciekawił mnie jej tytuł oraz opis. Mimo, że nie jestem matką, mój dom często jest pełen cudownych dzieci, z którymi nie zawsze wiem jak sobie poradzić. Każde z nich ma czasem gorszy dzień, a ja pragnę im w takich chwilach pomóc. Nic przyjemnego jest przecież w patrzeniu na podenerwowane dziecko, które lada moment może zwyczajnie wybuchnąć. Lepiej jest zapobiegać niż leczyć, prawda?
Poradnik został podzielony na dwie części: Jak z uwagą podchodzić do świata oraz Przeżywanie uważności razem z dzieckiem. Pierwsza z nich składa się z 2 rozdziałów, druga z 6, ale obydwie są tak samo ważne. Autorka podchodzi do sprawy bardzo profesjonalnie. Sama jest mamą i wie z czym zmagać się muszą inni rodzice. Pragnie im pomóc i wytłumaczyć co mogą robić, aby ich dziecko było spokojne i szczęśliwe. Cały poradni został napisany bardzo przystępnym językiem i przeczytałam go w naprawdę krótkim czasie. Wiele porad w nich zawartym jest niezwykle przydatne w realnym życiu, a to jest chyba najważniejsze. Autorka nie jest tylko psycholożką, jest także matką, dzięki czemu wie co dzieje się w każdym domu, w którym znajdują się małe dzieci. 
Czy wiedzieliście na przykład, że Wasze dziecko powinno mieć swój kącik spokoju? Możecie w nim umieścić piłeczki antystresowe, kalejdoskop, latarkę, modelinę, flamastry zapachowe, czy bańki mydlane. To ma być przestrzeń dla Waszego dziecka wolna od ekranów telefonów, tabletów i telewizorów. Dziecko ma w niej odpocząć i się odstresować. Takie i wiele innych przydatnych porad znajdziecie właśnie w najnowszym poradniku Carli Naumburg. Serdecznie zachęcam zwłaszcza rodziców do sięgnięcia po tę książkę, ale jeśli nie jesteście rodzicami, a wiele czasu spędzacie w towarzystwie dzieci, to jest to poradnik także dla Was! 
Mnie zaskoczył on poradami, które są naprawdę przydatne. Mało jest poradników tak przydatnych napisanych w przystępnym dla wszystkich języku. Carla Naumburg wcześniej napisała także poradnik Jak nie krzyczeć na swoje dziecko, po który teraz z ogromną przyjemnością sięgnę. Mam nadzieję, że i Wy postąpicie podobnie.
Za egzemplarz recenzencki poradnika serdecznie dziękuję wydawnictwu Muza!

Moja ocena: 10/10
Tytuł oryginału: Ready, Set, Breathe
Wydawnictwo: Muza
Kategoria: poradniki dla rodziców
Liczba stron: 224

Komentarze

Popularne posty