135. Neon, G.S. Locke

 


Policjant, który chce się zemścić. Płatna zabójczyni na życiowym zakręcie. Morderca, który ma ich oboje na celowniku.

Żona inspektora Matta Jacksona ginie z ręki seryjnego zabójcy Neona, który znany jest z eksponowania ciał swoich ofiar jako iluminowanych instalacji artystycznych. Śmierć ukochanej pogrąża Jacksona w depresji. I choć nie chce żyć bez ukochanej żony, nie potrafi też się zabić - wynajmuje więc kogoś, kto zrobi to za niego.
Jednak w dniu, który miał być jego ostatnim, nagle trafia na przełom, który może doprowadzić go do przestępcy. Proponuje więc swojej niedoszłej zabójczyni - Iris Palmer - kuszący układ: w zamian za pomoc w znalezieniu i pozbyciu się Neona, odda jej cały swój majątek. Kobieta zgadza się na propozycję, ale bynajmniej nie zamierza stosować się do reguł ustalonych przez inspektora. I choć szybko okazuje się, że zabójczyni radzi sobie lepiej od dotychczasowych partnerów zawodowych Jacksona, to sprawa Neona zaczyna stawać się coraz bardziej skomplikowana...
A to wszystko tylko początek szarpiącej nerwy gry między policjantem, najemniczką i seryjnym mordercą.

***

Czy lubicie sięgać po kryminały? Jak zapewne zauważyliście ja najczęściej czytam romanse, ale ostatnio postanowiłam to zmienić. W związku z tym przeczytałam powieść Kobiety niedoskonałe, a kilka dni temu Neon. Za egzemplarze obu tych powieści serdecznie dziękuję wydawnictwu Prószyński i S-ka. 
Mam wrażenie, że ostatnio na polskim rynku pojawia się coraz więcej thrillerów kryminalnych, dlatego to właśnie książkę z tego gatunku zdecydowałam się przeczytać.
Autorka książki - brytyjka ukrywająca się pod pseudonimem G.S. Locke jest redaktorką specjalizującą się w kryminałach, powieściach przygodowych i thrillerach we wszystkich ich odmianach. Neon to jej pierwsza książka, która pojawiła się na polskim rynku. Dlaczego zdecydowałam się przeczytać akurat tę powieść? Zachęcił mnie do tego przede wszystkim niezwykle intrygujący opis, który sprawił, że zapragnęłam mieć tę książkę w swojej biblioteczce. Oczarowała mnie także okładka, która doskonale komponuje się z tytułem książki. Nie można od niej oderwać wzroku, dlatego zajęła ona honorowe miejsce na mojej półce. 
Neon opowiada niezwykle ciekawą i oryginalną historię. Akcja powieści toczy się w Anglii. rasuje tam morderca o pseudonimie Neon, który zabija piękne kobiety, a następnie eksponuje ich ciała jako iluminowane instalacje elektryczne. Pewnego dnia z jego rąk ginie żona inspektora Matta Jacksona. Mężczyzna popada w depresję i wynajmuje płatną zabójczynię, aby ta zakończyła jego życie, jednak w śledztwie następuje przełom. Matt Jackson i Iris Palmer zawierają kuszący układ. Niedoszła zabójczyni w zamian za cały majątek inspektora ma mu pomóc w schwytaniu Neona. Sprawa jednak zaczyna być coraz bardziej skomplikowana. Jaki będzie jej finał? Aby się tego dowiedzieć koniecznie sięgnijcie po najnowszą powieść G.S. Locke!
Książka Neon niezwykle pozytywnie mnie zaskoczyła. Myślę, że jest to idealna pozycja dla wszystkich miłośników kryminałów, ale nie tylko. Przecież nawet mi - osobie, która czyta głównie romanse, ta książka spodobała się tak bardzo, że nie mogłam się od niej oderwać! Styl pisania G.S. Locke jest niezwykle przyjemny, a historia, którą stworzyła tak bardzo intrygująca, że książkę przeczytałam w ekspresowym tempie. Podczas jej czytania nieustannie towarzyszyła mi niepewność, co wydarzy się dalej. Autorka naprawdę potrafi budować napięcie! Zakończenie powieści z kolei bardzo mnie zaskoczyło - oczywiście pozytywnie!
Nigdy wcześniej nie czytałam podobnej historii, a teraz jestem nią oczarowana. Z pewnością teraz częściej będę sięgać po podobne książki i dzielić się z Wami wrażeniami po ich przeczytaniu.
A czy Wy mieliście już okazję czytać książkę Neon? Jeśli nie, to serdecznie zachęcam Was do jej zakupu, m.in. na stronie Empik:
 https://www.empik.com/neon-locke-g-s,p1282094798,ksiazka-p

Moja ocena: 10/10
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Kategoria: kryminał, sensacja, thriller
Liczba stron: 416
Data wydania: 2021-11-04



Komentarze

Popularne posty