142. Jeden krok przed śmiercią, Mary Burton

 



Bezwzględny seryjny morderca kobiet i nieustraszona agentka FBI, która zrobi wszystko, by pokrzyżować mu szyki.

Agentka FBI Macy Crow to twarda sztuka. Niedawno została potrącona przez rozpędzoną ciężarówkę. Kierowca zbiegł z miejsca wypadku, a ona cudem uszła z życiem. Szybko wróciła jednak do pracy i właśnie stara się o miejsce w elitarnym zespole profilerów. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej dostaje do wykonania próbne zadanie: ma zająć się śledztwem w sprawie odnalezionych właśnie zwłok Tobi Turner: zaginionej piętnaście lat temu uczennicy liceum.

Jej partnerem zostaje miejscowy szeryf Mike Nevada, były kolega z Federalnego Biura Śledczego i dawny kochanek. Macy szybko odkrywa powiązania między sprawą Tobi a kilkoma gwałtami z tego samego okresu. Agentka przesłuchuje ofiary i ponownie analizuje stare akta. Z mroku wyłania się postać ponurego stalkera, który gwałcił prześladowane kobiety, a potem je mordował.

Macy i Nevada zaczynają wyścig z czasem: muszą namierzyć potwora, zanim ten znowu wyruszy na łowy.

***

Jak moliście zauważyć, ostatnimi czasy z coraz większą przyjemnością sięgam po kryminały. Ich czytanie sprawia mi ogromną przyjemność i są przyjemnym oderwaniem od rzeczywistości. Niedawno postanowiłam przeczytać książkę autorstwa Mary Burton - Jeden krok przed śmiercią. Z tego miejsca pragnę serdecznie podziękować wydawnictwu Muza za zaufanie i nadesłanie mi egzemplarza recenzenckiego tejże książki.
Co skłoniło mnie do sięgnięcia po tę powieść? Przede wszystkim wspaniała, intrygująca okładka i niebanalny opis. Zaciekawił mnie on od samego początku i już wtedy wiedziałam, że muszę mieć tę książkę na swojej półce. 
Macy Crow to główna bohaterka książki i agentka FBI. Po niedawnym wypadku stara się ona zdobyć posadę w elitarnym zespole profilerów. Aby to się jednak stało, na początku dostaje próbne zadanie: musi zająć się sprawą morderstwa sprzed 15 lat. Ma jej w tym pomagać lokalny szeryf Mike Nevada, jej były kolega i kocanek. Czy wspólnie uda im się rozwiązać sprawę tajemniczego morderstwa? Co stanie się, a morderca znów postanowi zaatakować? Czy Macy i Mike wygrają walkę z czasem? Aby się teo dowiedzieć, koniecznie sięgnijcie po książkę Jeden krok przed śmiercią!
Myślę, że tytuł powieści jest niezwykle adekwatny do tego, co w niej możemy znaleźć, o czym przeczytać Autorka ma niezwykle przyjemny styl pisania i bardzo umiejętnie potrafi budować napięcie. Przeczytanie jej najnowszej książki zajęło  mi dosłownie chwilę, ponieważ cały czas byłam ciekawa jak zakończy się ta historia, co wydarzy się dalej.
Jeden krok przed śmiercią to przede wszystkim znakomity kryminał, który zaciekawi każdego. Niemożliwym jest, aby ktoś przeszedł obok niego obojętnie. Oprócz tego, autorka dołączyła także wątek romansu, któy mi osobiście niezwykle przypadł do gustu. Od samego początku kibicowałam Macy oraz Mike'owi i cieszę się, że finalnie znaleźli oni swoje szczęśliwe zakończenie.
Komu mogę polecić tę książkę? Przede wszystkim miłośników kryminałów. Jestem pewna, że zapewni Wam ona wiele pozytywnych emocji. Myślę, że jest to także doskonała książka dla fanów romansów. Wy także nie będziecie się nudzić podczas jej czytania!
A może macie tę powieść już za sobą? Jeśli tak, to koniecznie podzielcie się ze mną swoimi wrażeniami! Jestem ogromnie ciekawa, czy książka spodobała Wam się tak samo, jak mi.


Moja ocena: 9/10
Wydawnictwo: Muza
Kategoria: kryminał, sensacja, thriller
Liczba stron: 416
Data wydania: 2021-10-27


Komentarze

Popularne posty