148. Psychol. Początek, Monika Liga

 



Piotr, dzieciak po przejściach, wychowywany w rodzinie adopcyjnej, w której mimo dóbr materialnych zabrakło miłości. To mężczyzna ponadprzeciętnie inteligentny, introwertyk, bawiący się w swoistego sprawiedliwego. Pewnego dnia spotyka dziewczynę, która burzy wszystko na czym do tej pory opierał swój zamknięty, poukładany świat. Marta okazuje się być dla mężczyzn tym, kim Piotr jest dla kobiet. Pchana przeżyciami z dzieciństwa szuka zemsty na każdym frajerze, który myśli , że ją poderwał. Przewrotny los wręcz zderza ich ze sobą. Pochłonięci wzajemną fascynacją, tracą czujność i zostają wciągnięci w niebezpieczny i brutalny świat klubów dla seksoholików, gdzie wyuzdanie miesza się ze śmiercią. Czy Piotrowi uda się ocalić Martę i powrócić do dawnego życia? Czy Marcie uda się pomścić własną stratę z dzieciństwa i zapomnieć o Piotrze? To pytania, których odpowiedź znajdziecie na kartach książki „Psychol” .
Autorka prowadzi czytelnika przez brudny, wyuzdany ,nieprzewidywalny i szalenie niebezpieczny świat seksklubu. Ukazuje cienką granicę pomiędzy byciem gościem, a ofiarą takich miejsc. Jak łatwo z łowcy stać się zwierzyną i odwrotnie. Na koniec czytelnik, zderza się wręcz z pytaniem kto tak naprawdę jest tytułowym Psycholem?
„Psychol” Moniki Liga to z pewnością thriller erotyczny trzymający w napięciu do ostatniej strony. Niedający wytchnienia ani w retrospekcjach, ani w teraźniejszym życiu bohaterów. To książka mocna, po przeczytaniu której czytelnik zastanawia się jak dalece jesteśmy zdeprawowani, rządni wrażeń i niskich emocji, że życie ludzkie nie jest już wartością, a pieniądze i seks rządzą światem. Ocenę postępowania głównych bohaterów pozostawiam czytelnikowi.

***

Czy znacie twórczość Moniki Ligi? Ja nigdy wcześniej nie miałam przyjemności czytać żadnej z jej książek, ale kiedy niedawno premierę miała jej najnowsza powieść - Psychol. Początek postanowiłam ją przeczytać, co stało się możliwe dzięki uprzejmości autorki, której z tego miejsca chcę podziękować za zaufanie i nadesłanie mi egzemplarza recenzenckiego książki.
Od samego początku wiedziałam, że będzie to historia inna niż pozostałe - bardziej kontrowersyjna, zmuszająca do przemyśleń i przede wszystkim brutalna. Głównym  bohaterem jest Piotr, który ma za sobą trudne dzieciństwo. Wszystko to, co przydarzyło mu się w przeszłości odbija się na jego postępowaniu. Wykonuje on dziwny i brutalny zawód, który jednak sprawia mu przyjemność. Za pieniądze dostarcza mężom dowody na niewierność ich żon. Sam z nimi współżyje i narywa te dowody, przy okazji odurzając kobiety narkotykami. Na pierwszy rzut oka Piotr wydaje się być odstręczającym mężczyznom, prawda? Trudno znaleźć coś na jego usprawiedliwienie, jednak autorka tak prowadzi tę historię, że wkrótce poznajemy drugą postać męską, o której trudno cokolwiek mi napisać. Chodzi o Maksa, na którym pragnie zemścić się Marta, główna bohaterka książki, która wywraca życie Piotra do góry nogami. Do spotkania tej dwójki po raz pierwszy dochodzi w pociągu, gdzie oboje wybierają siebie nawzajem na swoje przyszłe ofiary. Nie wszystko jednak idzie po ich myśl i wkrótce Marta staje się ofiarą gwałtu. Czy jednak w ten sposób można nazwać to, do czego doszło pomiędzy nią, a Piotrem? Dziewczyna nie czuje do niego niechęci ani żalu, wręcz przeciwnie - mężczyzna wzbudza w niej nieznane dotąd pożądanie. Piotr sam jest zaskoczony swoim postępowaniem i stara się zapomnieć o dziewczynie, jest to jednak niemożliwe. Gdy postanawia jej pomóc w upragnionej zemście okazuje się, że Marta została porwana przez bezwzględnego Maksa. Piotr postanawia ją odnaleźć i w ten sposób oczyścić swoje sumienie z wyrzutów, które nadal o nękają. Jak zakończy się ta historia? Czy Piotr dotrze do Marty więzionej przez Maksa? Do czego zdolny jest mężczyzna, aby ratować dziewczynę? Koniecznie sięgnijcie po najnowszą powieść Moniki Ligi, aby poznać odpowiedzi na te pytania!
Tak, jak wcześniej wspomniałam spodziewałam się, ze Psychol nie będzie książką podobną do wszystkich pozostałych, które przyszło mi czytać. Nie spodziewałam się jednak, że aż tak wstrząśnie moim światem. Autorka w bardzo umiejętny sposób pokazała, do czego w stanie są posunąć się ludzie, jak brutalni potrafią być. Psychol z pewnością nie jest książką odpowiednią dla wszystkich. Już na okładce widnieje napis 18+, ale nie wszystkie osoby, nawet pełnoletnie, będą w stanie ją przeczytać. Muszę przyznać, że ja kilkukrotnie musiałam robić sobie przerwy, ponieważ trudno było przebrnąć mi przez to, co zaserwowała czytelnikowi autorka. Teraz, po przeczytaniu całej książki, czuję się zmuszona do przemyślenia kilku kwestii. Tak właśnie podziałała na mnie ta lektura, która z pewnością nie jest niezobowiązującą książką na jeden wieczór. 
Jestem pełna podziwu dla autorki za to, że zdecydowała się napisać tak odważną książkę i ją wydać. Wiem, że opinie są podzielone - jednych ta powieść zniesmaczyła, innych oczarowała. Ja należę do tej drugiej grupy , chociaż muszę przyznać, że dobrnięcie do ostatniej strony kosztowało mnie sporo nerwów. Z natury jestem osobą dosyć wrażliwą, więc historia Marty i Piotra ogromnie mnie poruszyła. I chociaż nie wszyscy będą w stanie mnie teraz zrozumieć, to ja jestem pełna współczucia co do tego bohatera. Jego postępowanie może być dla wielu osób odrzucające, ale ja jestem w stanie je zrozumieć. 
Książka skończyła się w takim momencie, że aż zachciało mi się płakać. Jestem niezwykle ciekawa tego, jak dalej potoczą się losy bohaterów. Mam nadzieję, że Piotr odnajdzie w końcu upragniony spokój i zazna szczęścia w ramionach ukochanej kobiety. On, jak nikt inny zasłużył na to, by wreszcie zaznać czystej, prawdziwej miłości...

Moja ocena: 10/10
Kategoria: kryminał, sensacja, thriller
Wydawnictwo: Monika Liga
Liczba stron: 303
Data wydania: 2021-12-13






Komentarze

Popularne posty