171. Mamo, nie krzycz, Jeannine Mik i Sandra Teml-Jetter

 



Każdy rodzic wie, że krzyk wpływa destrukcyjnie na dzieci. Ale też na krzyczących rodziców. Jednak w sytuacji dużego stresu czy zmęczenia emocje niejednokrotnie biorą górę nad rozsądkiem. Jeannine Mik i Sandra Teml-Jetter, autorki „Mamo, nie krzycz”, podpowiadają, jak nie wpaść w pułapkę szkodliwych schematów postępowania. Dzięki tej książce każdy rodzic zdoła wzmocnić swoją relację z dzieckiem i poprawić metody wychowawcze, nauczy się także właściwie reagować w trudnych sytuacjach.

***

Witajcie Kochani! Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją wspaniałego poradnika dla rodziców "Mamo, nie krzycz" autorstwa Jeannine Mik oraz Sandy Teml-Jetter. Wiem, że wiele podobnych poradników i już powstało i zapewne mnóstwo jeszcze powstanie, ale ten wydaje mi się wyjątkowo przystępny w odbiorze, szczery i naprawdę przydatny. Co skłoniło mnie do jego przeczytania? Jako pierwszy moją uwagę zwrócił tytuł książki, który jak się okazuje przyciąga uwagę, ale absolutnie nie oddaje treści całego poradnika. Komu jest on dedykowany? Z pewnością wszystkim rodzicom bez wyjątku, ale także tym osobom, które dopiero planują zostać rodzicami.
Należy podkreślić, że poradnik nie jest obszerny, liczy sobie nieco ponad 200 stron, ale w bardzo ciekawy sposób omawia temat wychowania dzieci. Co najważniejsze - autorki skupiły się w znacznym stopniu na relacjach. Cała książka została napisana niezwykle przystępnym językiem, a podzielenie jej na kilka części znacznie pomogło w odbiorze. Muszę przyznać, że pochłonęłam ją w krótkim czasie i jestem po prostu zachwycona. Myślę, że w wolnej chwili każdy rodzić powinien przeczytać ten poradnik - z pewnością podczas lektury nie będzie się nudził. 
Czego po krótce możemy dowiedzieć się z poradnika "Mamo, nie krzycz"? Poznajcie proszę kilka z tytułów rozdziałów w książce: "Lęk czy miłość - co tobą kieruje?", "Twoje ja, twoje granice i twój krąg", "Być dorosłą: Kto tu jest dzieckiem?". Brzmi interesująco, prawda? A to tylko niektóre z rozdziałów :). 
Choć sama nie jestem rodzicem, to cieszę się, że sięgnęłam po tę książkę. Dowiedziałam się z niej wielu istotnych informacji, które w przyszłości na pewno mi się przydadzą. Musicie wiedzieć, że autorki w żaden sposób nie próbują pouczać rodziców w swoim poradniku. Został on napisany po to, byście mieli ze swoimi dziećmi jak najlepsze relacje, a rady zawarte w książce mają Wam w tym pomóc. 
Pragnę także zwrócić uwagę na okładkę książki, która jest niezwykle delikatna i po prostu piękna. Od początku skradła ona moje serce swoją prostotą, która jest urzekająca w tym wydaniu. A Wy co o niej sądzicie? Czy podoba się Wam ona równie mocno, jak mi? Koniecznie podzielcie się ze mną swoimi opiniami!
Dziękuję wydawnictwu Muza za zaufanie i nadesłanie mi egzemplarza recenzenckiego poradnika!

Moja ocena: 8/10
Wydawnictwo: Muza
Kategoria: poradniki
Liczba stron: 224
Data wydania: 2022-03-16

Komentarze

Popularne posty