176. Stres Out! Jak przejąć kontrolę nad stresem. Poradnik dla młodzieży, Earl Hipp

 


Jak nie dać się stresowi? Jak przejąć nad nim kontrolę i świadomie nim zarządzać? Czy nawet w najbardziej stresujących sytuacjach można zachować spokój?

Wszystko to jest możliwe, trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić. Earl Hipp w swojej książce podpowiada młodym ludziom skuteczne sposoby na pozbycie się stresu. Przybliża jego istotę, wyjaśnia, co się dzieje w organizmie człowieka w momencie podwyższonego napięcia nerwowego. Rozbiera na czynniki pierwsze reakcję na stres, porównując ją do tej, gdy stajemy oko w oko z tygrysem. Autor, psycholog i psychoterapeuta, wskazuje praktyczne rozwiązania problemów, rozmaite metody radzenia sobie z trudnościami w szkole, w domu czy w kontaktach z rówieśnikami. Pokazuje też jak pomocne w procesie opanowywania nerwowych sytuacji mogą być techniki relaksacyjne, pozytywne myślenie czy asertywność. To doskonały poradnik dla każdego nastolatka, który pragnie uwolnić się od stresu.

***

Hej Kochani! Jak mijają Wam te upalne dni? Jaka książka ostatnio króluje na Waszym półkach? Ja kilka dni temu zdecydowałam się sięgnąć po poradnik dla młodzieży, który swoją premierę miał na początku maja. Nosi on tytuł ,,Stres out! Jak przejąć kontrolę nad stresem" i skusił mnie intrygującą okłądką i jeszcze ciekawszym opisem. Jak wszyscy dobrze wiemy stres towarzyszy nam niemal każdego dnia i wpływa na nas destrukcyjnie. Jak sobie z nim radzić? Zapewne nie raz zadawaliście sobie takie pytanie. Powstało na ten temat mnóstwo artykułów, książek i filmów, ale niestety nie każde sposoby w nich ukazane są skuteczne. Z pomocą przychodzi Earl Hipp, który napisał poradnik skierowany głównie dla młodzieży, ale moim zdaniem spodoba się on także starszym czytelnikom.
Jak często podczas ważnych wystąpień paraliżował Was stres, który udaremniał wszystkie Wasze plany? Jak często nie mogliście sobie z nim poradzić, a porady znalezione w Internecie niewiele Wam pomagały? Myślę, że zdarzyło się Wam być w takich sytuacjach. Ja jak do tej pory nie znalazłam książki, która dobrze poruszałaby ten temat, ale ,,Stres out" sprostała moim oczekiwaniom. Znajdziemy w niej mnóstwo praktycznych porad, które pomogą zarówno młodzieży, jak i dorosłym radzić sobie w stresowych sytuacjach. W poradniku pełno jest metod radzenia sobie m.in. z trudnościami w szkole, czy w domu. Mało tego, książka posiada także ilustracje, które jeszcze bardziej umilają czytanie. Znaleźć w niej można także ciekawostki, których być może jeszcze nie słyszeliście. Co moim zdaniem także jest ważne - w poradniku znaleźć można także linki do stron internetowych, adresy i numery telefonów, z których mogą skorzystać nastolatkowie w sytuacjach kryzysowych lub kiedy potrzebują wsparcia. 
Ja jestem oczarowana tym poradnikiem i chętnie przeczytam więcej książek autora. Widać, że zna się on na rzeczy, a jego styl pisania jest niezwykle przyjemny. Ja książkę pochłonęłam w kilka godzin, bo nie należy ona do tych obszerniejszych, ale na spokojnie można podzielić ją sobie na krótsze rozdziały czytane np. co kilka dni. 
Oprócz porad, metod i ciekawych ilustracji w poradniku autor obala także popularne mity, które mogliśmy przeczytać w artykułach. Podchodzi on do tematu na poważnie i uważam, że po tę książkę powinni sięgnąć wszyscy nastolatkowie. Tak, jak wcześniej wspominałam moim zdaniem spodoba się ona także dorosłym. 
Jeśli znacie kogoś, kto teraz dorasta, to zachęcam Was, żebyście polecili mu ten poradnik. Sami także po niego sięgnijcie! A może jesteście już po jego przeczytaniu? Jeśli tak, koniecznie podzielcie się ze mną swoimi opiniami. Jestem ciekawa co o nim sądzicie!
Serdecznie dziękuję wydawnictwu Muza za zaufanie i nadesłanie mi egzemplarza recenzenckiego książki!

Wydawnictwo: Muza
Kategoria: poradniki
Data wydania: 2022-05-04
Liczba stron: 160


Komentarze

Popularne posty